Anne, Erling og jeg holdt møde 22 april for at fastlægge plan for implementeringen af kompetencecenteret. Det har været nødvendigt at "droppe" det tidligere oplæg med beliggenhed i fag 2 - primært på grund af de kommende personalereduktioner. Generelt vil udviklingen af centeret blive en læreproces med stadige ændringer - også efter det er åbnet.
Den "nye" plan for kompetencecenteret realisering.
1. juni skal der ligge en indretningsplan. Kompetencecenteret skal ligge i fag 1 - mellem elevatoren og væggen ind til litteratur og musik. Anne Mulvad har opgaven, hun biståes af Jørgen Andersen i forhold til økonomien - og Gitte Højfeldt bistår med indretningsplaner.
Den sidste uge i august indrettes "kompetencecentret".
Omkring 1 september skal "kompetencecenteret" åbne. Det falder sammen med studiestartsmessen.
Kompetencekrav til medarbejderne.
Det er brugergrænsefladen, der skal være det primære redskab - også for personalet.
Alle bibliotekarer skal kunne vejlede i centret. Der skal udarbejdes en "menu"/"spiseseddel" - som præsenterer overfor brugerne "hvad kan du få her"? Og der skal være "dagens tilbud" - også præsenteret/markedsført ved centret. I forbindelse med "dagens tilbud" kan det slet og ret være noget i retning af "i dag er Anne på vagt - hun interesserer sig for ITprogram dit eller database dat"... Præsenteret også på et menuskilt ved "kompetencecentret".
Anne og Erling koordinerer undervisning for kolleger i teamene i forbrugerspørgsmål og billedbehandling. Desuden skal vi se om vi kan få rekvireret et statistikkursus.
"Kompetencecentret" vil blive det sted, man som bruger får hen til og venter, hvis man ikke liiige kan finde noget personale. Så som medarbejder skal man kunne håndtere - at man skal være "ude blandt brugerne" - men samtidig have øje for, om der står nogle og venter. Så det bliver en form for "elastik" man er i - "væk fra kompetencecentret" - "tilbage igen" - og så videre. I første omgang vil vi ikke indføre nummersystem - men det kan være, behovet opstår.
Markedsføring.
Annes ide: vandflasker med navn - medbringes til studiestartsmesse - og uddeles måske den første måned?
Praktiske detaljer.
Med hensyn til elevatoren: bibliotekarerne på vagt skal dække et større geografisk område - de kan vælge at gå med "luk ud dimsen" i lommen - eller henvise til, at man må køre op i fag 1 med elevatoren - før man kan blive lukket ud.
Abonner på:
Kommentarer til indlægget (Atom)
Ingen kommentarer:
Send en kommentar